Kirjasto on kaverisi! Biblioteket är din kompis!

Esitetilaus

Haluatko kirjastosi käyttöön maanmainiota Kirjasto on kaverisi -esitettä suomeksi, ruotsiksi tai englanniksi? Pieni, kompakti esite on hyvä antaa lapsiasiakkaille kirjastokortin teon yhteydessä. Se sisältää myös taskun kirjastokorttia varten.

Seinäjoen kaupunginkirjasto/lasten ja nuorten lukemista edistävien kirjastopalvelujen valtakunnallinen erityistehtävä selvittää esitteen painamista ja kustannuksia kirjastojen tilausten perusteella. Esitteet eivät tule olemaan ilmaisia, mutta suurilla tilausmäärillä voidaan saada hinnanalennusta. Painokulujen lisäksi tulevat mahdolliset postitus- ja laskutuskulut jäävät kirjastojen itsensä maksettaviksi. Kirjastot hoitavat myös esitteiden tilauksen itse.

Mikäli haluatte osallistua esitetilaukseen, vastatkaa tähän kyselyyn 13.12.2021 mennessä! Ilmoitetun päivämäärän jälkeen tulleita vastauksia ei huomioida.

Esitetilaus koskee vuotta 2022.

Alkuperäisen suomenkielisen esitteen on tehnyt Oulun kaupunginkirjasto ja Monikielinen kirjasto on kääntänyt sen opetus- ja kulttuuriministeriön tuella. Esitteen on kuvittanut Christel Rönns. Kannattaa tutustua myös hauskaan Kirjasto on kaverisi -videoon:

Lisätietoja:

Emilia Koski, emilia.koski@seinajoki.fi, 050 434 4915

Broschyrbeställning

Vill ditt bibliotek använda Biblioteket är din kompis -broschyren på svenska, finska och engelska? Det är en fin liten broschyr som passar ypperligt att dela ut när man ger ut bibliotekskort till barn. Broschyren har en liten ficka avsedd för bibliotekskortet.

Seinäjoki stadsbiblioteks riksomfattande specialuppdrag som främjar barn och ungas läsande kartlägger behovet av broschyren och administrerar tryckningen. Broschyrerna kommer tyvärr inte att vara gratis, men om vi gör en stor beställning kan vi få ett förmånligare pris på tryckningen. Utgifterna för tryckning av broschyren samt eventuella post- och faktureringskostnader betalar biblioteken själva. Biblioteken beställer också broschyrerna själva.

Om ni vill beställa broschyren, svara på denna förfrågan senast 13.12.2021! Svar som inkommit efter detta datum tas inte i beaktande.

Beställningen gäller år 2022.

Broschyren har tagits fram av Uleåborgs stadsbibliotek. Flerspråkiga biblioteket har stått för översättningarna, med stöd från undervisnings- och kulturministeriet. Broschyrens illustrationer är gjorda av Christel Rönns. Här kan man bekanta sig med den finska versionen av broschyren:

Tilläggsinformation (på finska):

Emilia Koski, emilia.koski@seinajoki.fi, 050 434 4915