Kirjamessujen ohjelma ja markkinointimateriaalit

Tuuli Hypénin piirtämä tintamareski, jossa Nanna-sarjakuvan hahmot pelaavat lautapeliä.

Lounais-Suomen kirjastot ovat mukana Turun kirjamessuilla 30.9.–2.10. Yhteisellä osastolla A52 ovat mukana Varsinais-Suomen kirjastot, Satakunnan kirjastot sekä kirjastot.fi.

Turun kirjamessujen teemana on tänä vuonna kuvataiteet, mikä näkyy myös Lounais-Suomen kirjastojen osastolla. Jokaisena messupäivänä messuosastolla vierailevat kuvittajat livepiirtävät ja jutustelevat messuyleisön kanssa. Kuvittajalta voi esimeriksi kysyä kuvittajan työstä.

• Perjantaina paikalla klo 10–14 ja 16–18 sarjakuvataitelija Tuuli Hypén (Nanna, Veikka-kettu)
  • Lauantaina paikalla klo 12–16 lastenkirjakuvittaja Anni Nykänen (Mummo, Ella, Rosmariini)
  • Sunnuntaina paikalla klo 12–16 tietokirjakuvittaja Elina Helkala (kuvittanut historia-aiheisia teoksia)

Messuosaston katseenvangitsijana toimii Tuuli Hypénin piirtämä tintamareski, jonka kanssa voi napata kuvan itsestään.

Jaossa karkkia ja kirjamerkkejä! Paikalla kuvittajien lisäksi meidän alueen kirjastojen henkilökuntaa, jolta voi kysellä kirjastojen palveluista – kiitos vielä kaikille päivystäjiksi tuleville!

Markkinoinnista

Olemme tuottaneet jokaiselle kirjastolle markkinointia varten kaksi somepohjaa sekä yhden julisteen/esitteen, joita voi laittaa esille ja jakoon omaan kirjastoon. Vaikkei teidän kirjastoltanne olisikaan ketään tulossa messuille, niin toivomme silti että koko alue viestisi yhdessä meidän huippuhienosta messuosastosta!

Alta voitte ladata materiaalit käyttöönne:

Esite/juliste Tämä toimii sekä A3- että A4-kokoisena julisteena tai pienempänä A5-kokoisena esitteenä, jota voi jakaa asiakkaille.

Somepohja_IG_FB Tämä pohja toimii sosiaalisessa mediassa, sekä Facebookissa että Instagramissa. Kuvatekstiin voi kirjoittaa vielä messujen ohjelman!

Somepohja_IG_story Tämä pohja on tarkoitettu Instagramin tarinoihin julkaistavaksi.

Lisätietoja messujen ohjelmasta ja markkinoinnista: selina.raunio@turku.fi