Ketä siellä AKEssa nyt olikaan töissä?

AKE-porukassa on ollut paljon vaihtuvuutta ja tässä pieni kertaus uusista ja vanhoista naamoista AKE-hommissa.

AKE-asioista vastaava palvelupäällikkö Asko Autio on opintovapaalla 1.9.2022–31.5.2023 ja Askon sijaisena toimii teille AKE-informaatikkona tutuksi tullut Laura Tyysteri. Laura on mukana AKE-asioiden suunnittelussa ja koordinoinnissa ja vetää edelleen alueellista osaamisenkehittämisryhmää sekä näkyvyystyöryhmää. Kesäkuun alusta Laura palaa takaisin täysipäiväisiin AKE-informaatikon hommiin.

AKE-informaatikko Anne Heino jatkaa opiskeluja töiden ohella ja on osan aikaa opintovapaalla. Vakituisena AKE-informaatikkona vuoden alusta aloittanut Veera Knuuti tekee myös osa-aikaista työaikaa. Jo pidempään AKE-hommia sijaistanut Marjut Jussila jatkaa edelleen AKE-töissä, mutta hänkin opiskelujen vuoksi osa-aikaisena. Näitä osa-aikaisuuksia paikkaamaan saimme maaliskuun alusta uuden AKE-sijaisen, Topi Lindqvistin!

Kalenterikaavio AKE-henkilöstön kokoonpanosta keväällä 2023

Annen vastuulla ovat mm. AKE-työkiertäjät sekä Digiuteliaiden verkosto. Anne on toukokuun opintovapaalla ja silloin työkiertäjistä huolehtii Topi Lindqvist. Veera ja Topi puolestaan suunnittelevat kirjastojen yhteistä kirjamessuosastoa Turun kirjamessuille. Veera hoitaa kevään aikana loppuun Kuntapäättäjät kylään kirjastoon -kampanjan ja alkaa viritellä syksyä varten verkostoja moninaisen kirjastotyön tueksi.

Informaatikkojen lisäksi AKE-vahvuudessa on aloittanut tammikuussa projektikoordinaattori Miia Utriainen, joka vastaa Nyt tapahtuu! -kehittämisprojektista. Lisäksi Miia vetää lasten ja nuorten kirjastotyön VarSat-verkostoa.

Tuntuuko sekavalta? Ei huolta, sillä kaikki AKE-työtä tekevät tavoittaa yhteisestä sähköpostista AKE-kirjasto@turku.fi.