Esittele hankkeesi Lukulysteillä! Presentera ditt projekt på Läsfesten!

Seinäjoen Erte ja AKEPike järjestävät vuoden 2022 Lukulystit – Läsfest -tapahtuman yhdessä 9.-11.11. Paikkana on Tampere, Metso ja Plevnan Finnkino. Tapahtuma on suunnattu kaikille Suomen kirjastoissa lasten- ja nuortenkirjastotyötä tekeville ja siitä kiinnostuneille. Näkökulmana lasten- ja nuortenkirjastotyöhön meillä on tällä kertaa hyvinvointi ja mielenterveys.

Onko teillä ollut tai menossa lapsiin ja nuoriin kohdistunut lukemishanke, josta haluaisitte kertoa muillekin? (huom. lukeminen laajasti käsitettynä monilukutaito) Se on nyt mahdollista tarjoamalla Lukulysteille posteria! Posteriin kuuluu 4 minuutin suullinen esitys tai video Hanketunnilla sekä painettu/tulostettu posteri. Toivomme myös, että teillä on esityksen lisäksi aikaa jäädä esittelemään posteria halukkaille noin yhden tunnin ajaksi Hanketunnin jälkeen.

Posterin koko: leveys: 84 – 90 cm, korkeus 119-190 cm. Posteri voi olla myös roll-up -muodossa. Postereista ei makseta, mutta tarvittaessa Seinäjoen Erte maksaa yhden esittäjän matka- ja majoituskulut/posteri.

Jos haluat mukaan, täytä oheinen lomake ja ehdota hankettasi mukaan 23.5.2022 mennessä. Huom! Tämä kutsu ei koske AKEPike-alueen hankkeita, niitä esitellään eri tavalla.
Mukaan mahtuu 15 posteria. Jos niitä tarjotaan enemmän, järjestäjistä koostuva ryhmä valitsee parhaiten päivien teemaan sopivat mukaan.

Lisätiedot: Mervi Heikkilä, mervi.heikkila@seinajoki.fi, 0504324090

**************************************

Seinäjokis Erte och AKEPike arrangerar 2022 års Lukulystit – Läsfest-evenemang tillsammans 9.-11.11. Platsen är Tammerfors, Metso och Plevna Finnkino. Evenemanget riktar sig till alla inom Finlands bibliotek som jobbar med  eller är intresserade av barn- och ungdomsbiblioteksarbete. Perspektivet för barn- och ungdomsbiblioteksarbetet ligger den här gången på välmående och mental hälsa.

Har ni haft eller har ni på gång ett läsprojekt för barn och unga som ni vill berätta om för andra? (obs. läsning är här ett brett begrepp som omfattar multilitteracitet). Det kan du nu göra genom att erbjuda Läsfesten en poster! Till postern hör en muntlig presentation på 4 minuter eller en video på Projekttimmen samt en tryckt/utskriven poster. Vi hoppas också att ni efter er presentation har tid att stanna kvar och presentera er poster för de som är intresserade under ungefär en timmes tid efter Projekttimmen.

Posterns storlek: bredd: 84-90 cm, höjd 119-190 cm. Postern kan också vara i form av en roll-up. Ingen ersättning betalas för postern, men vid behov kan Seinäjokis Erte betala för en presentatörs rese- och logikostnader/poster.

Om du vill vara med fyller du i den bifogade blanketten och föreslår ditt projekt senast 23.5.2022.

15 posters ryms med. Om det kommer in flera förslag än det, väljer en grupp som representerar arrangörerna ut de posters som bäst passar in i temat för läsfestdagarna.

Mer info: Mervi Heikkilä, mervi.heikkila@seinajoki.fi, 0504324090