Alustavaa tietoa kirjamessulipuista

Turun kansainväliset kirjamessut järjestetään Turun messukeskuksessa jälleen pe 30.9. – su 2.10.2022. Messujen pääteemana on tänä vuonna kuvataiteet.

Lounais-Suomen kirjastoilla on tuttuun tapaan yhteinen osastonsa messuilla. Osaston kylkiäisenä saamme myös alennushintaisia henkilökunta- ja sidosryhmälippuja. Aiemmista vuosista poiketen tänä vuonna jokainen hoitaa lippujen tilauksen itse suoraan messukeskuksen näytteilleasettajien nettipalvelussa. AKE kuitenkin ohjeistaa lipputilauksissa ja neuvoo tarvittaessa kädestä pitäenkin. Palaamme asiaan, kun saamme tarkemman ohjeistuksen messukeskukselta (AKEn lomien takia kuitenkin aikaisintaan elokuussa). Odottakaa siis vielä rauhassa ohjeita!

Aiempiin vuosiin nähden toinen muutos on se, että tänä vuonna kirjastot eivät enää saa alennushintaisia messulippuja myytäväksi asiakkaille. Kuitenkin jos olette järjestämässä asiakkaille esimerkiksi bussiretkeä messuille ja haluatte tarjota samaan pakettiin myös messulipun, voitte ostaa asiakkaille eteenpäin myytäväksi normaalihintaisia messulippuja. Nämä liput ostetaan messukeskuksen julkisesta nettikaupasta. AKE ohjeistaa ostoksissa tarvittaessa.

Palataan lippuasioihin syssymmällä! Vähän syssymmällä aloitamme taas myös messupäivystäjien maanittelun: yhteiselle osastollemme kun tarvitaan taas kirjastolaisia, jotka haluavat kertoa kirjojen ystäville kirjaston huippupalveluista ja kuunnella asiakkaiden kehuja! Tänä vuonna päivystäjille on lisähoukuttimena tarjolla lounas sekä ylimääräinen messulippu, jonka voi lahjoittaa eteenpäin ystävälle (itselleen päivystäjät saavat näytteilleasettajan kulkuluvan, joka on voimassa koko messujen ajan).