Alueelliselle kestävän kehityksen hankkeelle rahoitus!

AVI on myöntänyt Kestävä kehitys Lounais-Suomen kirjastoissa – Missä ollaan, minne mennään -hankkeelle 50 000 euron rahoituksen. Hanke ideoitiin alueemme kirjastojen yhteistyönä syksyllä 2022 ja Turun kaupunginkirjasto haki sille rahoitusta AVIlta. Turun lisäksi hankkeessa ovat mukana Kemiönsaaren, Marttilan, Porin, Pöytyän ja Taivassalon kirjastot. Näiden kirjastojen edustajat muodostavat hankkeen ohjausryhmän ja hankkeen toimia pilotoidaan näissä kirjastoissa. Lisäksi hankkeessa järjestetään mm. koulutuksia ja keskustelutilaisuuksia, jotka ovat avoimia koko Lounais-Suomen alueen kirjastotyöntekijöille. Hankkeen tulosten toivotaan hyödyttävän koko aluetta.

Hankkeen toteutusvaihe aloitetaan syksyllä 2023. Hankkeeseen palkataan oma hanketyöntekijä eli ekokoordinaattori.

Hankkeen toteutussuunnitelman pääset lukemaan tästä.