AKEn kevään koulutus- ja tapahtumakalenteri!

AKEn kevään koulutus- ja tapahtumakalenteri alkaa näyttää niin valmiilta, että tohdimme saattaa sen jo teille kaikille tiedoksi. Tiedottamme jokaisen koulutusten ohjelmasta vielä tarkemmin erikseen, mutta tästä voitte jo poimia päiviä kalenteriin ja toiveiksi työvuorosuunnitteluun. Tarjontaan on tulossa vielä joitain lisäyksiä, niistä informoimme tarkemmin lähiaikoina!

Pitääkö matkustaa? Kaikki ohjelma on etänä, ellei tapahtuman kohdalla ole toisin mainittu. Kevään ensimmäisiä lähitapahtumia kaavailemme toukokuulle. Lähitapahtumiksi mainittujenkin kohdalla on tietysti edelleen syytä varautua siihen, että ne siirtyvät etätapahtumiksi 🙁

Tuleeko tallenne? Tallennettavat koulutukset on merkitty listaan tähdellä. Tallenteet ovat katseltavissa vähintään 2 viikkoa koulutuksen jälkeen, osa pidempäänkin. Ilmoittauduthan koulutukseen aina myös siinä tapauksessa, että haluat katsoa sen tallenteelta!

TAMMIKUU

HELMIKUU

• *Ti 8.2. klo 10–11 AKE-ABC: AKE-asioiden perehdytys harjoittelijoille ja alueen uusille työntekijöille
  • To 10.2. klo 13–15 ÅKEj treffen: Unga vuxna
  • *Pe 18.2. klo 9–15.15 Viestinnän inspiraatiopäivä: Vertaisvinkkejä ja yhteistyön voimaa
  • Pe 25.2. klo 13–14 AKE-kahvit: Kansallinen lukutaitostrategia

MAALISKUU

• To 3.3. klo 9–10.30 Celia-työpaja
  • Pe 18.3. Tarinatornado
  • To 24.3. kl. 13–16? ÅKE: I valet och kvalet 2
  • Pe 25.3. klo 13–14 AKE-kahvit
  • Ke 30.3. klo 9–15.30 Pomopäivä: Henkilökunnan osaamisen tukeminen
  • Lisäksi maaliskuulle tulossa vielä digikoulutus, jonka aiheena striimaus ja ruutukaappausvideot (OBS-Studio)

HUHTIKUU

• Ke 6.4. klo 12.30–15.30 Kirjastojen ja sote-sektorin yhteistyö
  • Pe 22.4. klo 9–10 Johtajakahvit
  • Pe 29.4. klo 13–14 AKE-kahvit: Vappukahvit
  • Lisäksi huhtikuulle tulossa vielä tuplapitkä Vinkkaustunti: Ohuet klassikot ja kaunokirjallisuuden uudet helmet (vinkkaajana Marika Helovuo)

TOUKOKUU

• To 5.5. klo 12–16 Mediataitotyöpaja: Näin vedät faktantarkistustyöpajan
  • To 19.5. klo 9.15–15.45 Alueen kirjastolaisten yhteinen kehittämispäivä
    Huom! Livetapahtuma Turussa, paikkana Vierailukeskus Joki Kupittaalla
  • Ke 25.5. klo 9–11.30 Valokuvaustyöpaja: Olioita ministudiossa
    Huom! Livetapahtuma Turun pääkirjaston Studiossa. Samansisältöinen koulutus tulossa myös Poriin todennäköisesti syksyllä.
  • Pe 27.5. klo 13–14 AKE-kahvit

KESÄKUU

• Ti 21.6. klo 13–14 AKE-kahvit: Kesäkahvit
  • Lisäksi kesäkuulle todennäköisesti tulossa yksi digiteemainen koulutus lisää; päivämäärä ja sisältö auki

Ja vielä bonuksena ennakkotieto elokuulta:

• Syksyn pomopäivät pidetään to 25. – pe 26.8. Turussa tai lähistöllä.

Tässä listattujen lisäksi ainakin VarSat järjestävät omia etäkahvejaan. Seuraa Varsojen viestintäkanavia! Jos et tiedä, mitä ne ovat, ota yhteys Maiju Harjuun, maiju.harju@pori.fi.

Kaikista muista tapahtumista saat lisätietoa Turun AKE-triolta osoitteesta AKE-kirjasto@turku.fi.